onsdag, mars 12, 2008

Dagens i-landsproblem

Min topp-4 över saker jag irriterar mig över i min mediakonsumtion:
  1. Viasat sänder sina fotbollsmatcher (nästan) uteslutanden i 4:3-format. Hallå! Jag har en platt-tv! Med widescreen! Det har nästan alla fotbollsintresserade jag känner!
  2. Aftonbladet RSS-syndikerar sina Plus-artiklar utan att ange att de är just Plus-artiklar. De tappar trafik på det här tilltaget. Har själv kommit på mig att inte klicka på artiklar då jag gissat att dessa är Plus-artiklar.
  3. Kvaliteten på illustrationsbilderna i Wikipedia. Kanske Wikipedias största akilleshäl. Många kan skriva läsbart, färre kan ta bra, illustrerande bilder. Jämför exempelvis med helhetsintrycket från Encarta. Hur skall de lösa detta?
  4. Stockkonservativa Malin Lernfelt på Göteborgs-Postens ledarsida. Hon har påtagit sig rollen som arkitekturexpert. Med hennes argumentation vore det allra bäst om vi bodde i lerkojor som på vikingatiden.

Inga kommentarer: