tisdag, november 07, 2006

"I Don't Wanna Be Your Pit Stop, Baby"

Hela sommaren åkte jag bil och nynnade "Spend some time in the shape of me". Senare visade sig att Viktoria Bergsman naturligtvis sjöng "Spend some time in the shade with me". Helt ny innebörd. Och låten blev klart sämre.

Nu har det hänt igen.

Har suttit på jobbet och gjort use-cases hela veckan och lyssnat på Mojave 3:s album Puzzles Like You. Eller jag visste egentligen inte att det var Mojave 3 jag lyssnade på. Min podde är sönder så jag slumpade fram låtar från de senaste fem albumen brorsan tog med sig när han hälsade på senast. De låter i princip likadant allihopa så vi kan säga att jag lyssnade på Mojave 3.

Hursomhelst fastnade jag för låten där de sjunger "I don't wanna be your pit stop, baby".

Trots idogt sökande på Google: ("be your pit stop" lyrics) hittade jag varken artisten eller låttexten. Och då börjar man ana att man hört fel. Google indexerar ju som bekant allt. Till och med SSU:s MySQL-lösenord om man har otur.

Så det var bara att konstatera att ytterligare en låt man tokgillar blivit sämre; "I don't wanna be your big star, baby", sjunger Neil Halstaed. Trivialt.

1 kommentar:

. sa...

hehe, du borde börja skriva texter själv!