torsdag, februari 15, 2007

Goa Gubbar

Under tiden som jag har legat i sängen och varit sjuk de senaste två dagarna, så har jag zappat mellan de kanaler som finns att tillgå hos ComHem. Bland dessa kanaler finns det något som heter Kanal Lokal Göteborg, som bland annat tv-sänder radioprogramet "MorronGänget" från Mix Megapol. Alla programledarna pratar med så mycket göteborgsdialekt att "Weiron i ottan" framstår som en total utböling. Jag undrar hur man tänkte när man anställde dom? Troligtvis var kvalifikationerna

  • Före detta reseledare.
  • En rejäl göteborgsdialekt.
  • Tycka att Avenyn (Bryggeriet och andra "kvalitetsställen") och Frölunda Indians är det bästa som finns.

Att folk orkar höra på programmet är helt otroligt, jag pallar med max 2-3 minuter. Varför är svensk morgonradio så otroligt kass?

3 kommentarer:

Marcus Hansson sa...

Ja, det är verkligen vedervärdigt, ändå hör jag nästan dagligen kollegor och kunder som refererar till det. Men så gillar de Frölunda Indians också...

Anonym sa...

jag bor inte i GBG, men jag skulle älska om jag kunde se det programmet var dag....kunde det förut, men icke längre, pga kanal lokal gick i kinkurs i östergötland.

Anonym sa...

För att du är en rövslickare som vill vara 08?