Det var i oktober förra året som jag bestämde mig för att åka till San Francisco i januari med syftet att besöka Macworld Expo, se Steve Jobs live och besöka Apples huvudkontor i Cupertino.I "reseskildringen" kan man också läsa om halsbrytande äventyr som "Själv spenderade jag 6-7 timmar i kö för att se Steve Jobs på riktigt, men självklart också för att få se en keynote live".
måndag, april 23, 2007
Det här med att skriva rubriker...
...har blivit allt viktigare då information mer och mer konsumeras via RSS-flöden. På min prylflik i Netvibes hittade jag idag en rubrik som verkade intressant: "Att göra en drömresa". Hmm, jorden runt-resa kanske? Afrika? Inkaleden? Kina? Nja. Så här skriver författaren:
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hehehe, såg den häromdagen också. Inte riktigt vad jag skulle kalla min drömresa heller.
Fanboys som håller på Linux, Apple eller Windows påminner en del om fotbollsupportrar, med den stora skillnaden att man på något märkligt sätt har känslor inför ett vinstdrivande företag istället för ett lag (ok, alla fotbollslag är mer eller mindre bolag i dagens läge) som under 90 minuter kan få en supporters känslor att pendla mellan hopp och förtvivlan. Det är känslor som ett företag rimligvis aldrig borde kunna orsaka.
Kolla in den här filmen från den keynote där iPoden presenterades 2001. Inte direkt riktigt samma stora grej då...
Skicka en kommentar