onsdag, mars 14, 2007

Det där med att levera saker till dörren

Vi har alla varit med om det:

 "Vi kommer någon gång mellan 12 och 16. Kan du vara hemma då?"

Häromdagen fick jag ett telefonsamtal från det fraktbolag som skall levera min dator. Det lät ungefär så här:

- Hej, vi har en "computer" som skall leveras hem till dig. Är du hemma mellan 17-21 i morgon?

- Nej, tyvärr kommer jag inte hem förrän vid 19.30 ungefär. Går det bra att komma efter det?

- Nej, vi kan bara komma mellan 17 och 21.

- Men 19.30 är ju mellan 17 och 21.

- Nej, vi kan inte komma då.

Förvirring uppstår.

- Vi kan inte bestämma bättre tider än mellan 17 och 21.

- OK, då kan jag inte imorgon. Går det bra i övermorgon istället?

- Ja det skall inte vara några problem. Vi kommer mellan 17 och 21.

Idag skulle jag få min dator och gick hem vid klockan halv 5 för att vara hemma för att ta emot paketet. Kvällen fortgår och ingen budkille kommer. Klockan 21.05 ringer han och undrar om jag är hemma. Klockan 21.20 kommer min dator.

Det är helt otroligt! Jag går hem tidigare från jobbet en dag då jag egentligen skulle ha behövt vara där och väntar över 4 timmar på att de skall komma! Tack så fruktansvärt mycket att jag behöver jobba igen någon timme på grund av att ett visst fraktbolag lever i en värld där allt snurrar runt dom själv... Grym service!

Inga kommentarer: