torsdag, maj 11, 2006

Hoppe Mums Mums

Knark Olofsson, se några inlägg längre ned, är ett fullkomligt briljant namn på en rollfigur. Annars brukar det vara i barnlitteratur som författarna verkligen bemödar sig med att döpa figurerna till något fyndigt. Själv har jag fullt sjå med att döpa min dotters alla mjukisdjur (Dromits Dromedar, Leo Lejon, Juan Giraff, resten heter temporärt Ola). Men det allra coolaste namnet på en figur är Hoppe Mums Mums. Smaka på det. Hoppe Mums Mums. Nån som är tillräckligt gammal för att komma ihåg vem han var (det lär bli svårt att googla)?

7 kommentarer:

Joopey sa...

Ja det var figuren som var maskot hos Åhlénsrestaurangernas kundklubb för barn. Man fick typ en glasspinne efter hamburgertallriken gratis.

Marcus Hansson sa...

Snyggt. Han var en känguru om jag minns rätt. RIP, Hoppe Mums Mums.

Anonym sa...

Haha,

Satt just och tänkte på den kängurun! :D

Jag måste va lika uråldrig som ni då, usch usch.

// Patrick

Anonym sa...

Hoppe Mums hette han bara tror jag. Man fick efter måltiden en bytta glass som liksom satt i en känguru av papp.

Mandolina sa...

Hoppe Mums barnmeny kunde man också äta på Preems restauranger t ex den i Götene.

Unknown sa...

Trodde jag var den enda felande personen som kom ihåg allt från barndomen men tydligen fler än jag va med i hoppe mums club

Anonym sa...

Nej fan, Hoppes mums klubb kommer man ihåg! Måste ha vart slutet på 80-talet,jag har diffusa minnen av kängurur och godis.
Vart låg det, mer exakt?