torsdag, april 06, 2006

Sexskildring

Om ni inte läst DN-intervjun med Brett & Bernard:

Bretts knarkande var ett av skälen till att Bernard lämnade Suede. Men redan från början kände sig det unga gitarrgeniet utanför. Han var tre år yngre än de andra i bandet och förstod ingenting när Brett och hans dåvarande flickvän Justine Frischmann talade om litteratur, konst och androgyn estetik.

- Jag hajade inte alla deras referenser, minns Bernard. Jag visste inte vad "androgyn" betydde. Men det var befriande att allt det jag mobbats för under min uppväxt, att jag var smal och tanig, plötsligt ansågs häftigt.

- Jag kom från arbetarklassen och var van vid att folk skrek "bögjävel" efter mig för att jag gillade The Smiths.

Du lär ha frågat de andra i bandet om er sexskildring "Deflowered" handlade om trädgårdsskötsel. Var du verkligen så oskyldig?

- Ja, suckar Bernard medan Brett gapskrattar. Det var väldigt pinsamt att inte veta sådant när man var 19. Jag älskade Morrissey men när han sa att han var asexuell tänkte jag: "Toppen, jag vet inte vad det betyder men det verkar ju bra, hoppas att hans tjej också är inne på det."

Inga kommentarer: